15 Haziran 2013 Cumartesi

iOS 7'den iOS 6'ya Dönüş

Geçtiğimiz pazartesi WWDC etkinliğinde tanıtılan ios 7 birçok özelliği beraberinde getirmiş olsa da henüz beta sürümde olduğu için pek çok hata mevcut. Sizlerde beta sürümü yüklediniz ama memnun değilseniz bu yazımda anlatacaklarımla ios 6 ya geri dönüş yapabilirsiniz. Şahsen ben salı günü yükledim ve genel anlamda memnundum. Sadece Cuma günü şarjı su gibi akıp gitti, diğer günlerde genel kullanımıma devam ettim. iOS 6 da şarj sürem neyse ios 7 de de oydu. 

Öncelikle her zaman belirttiğim gibi cihazınızın başına gelecek herhangi bir sorundan şahsımın sorumluluk almayacağını belirterek başlamak isterim. Cihazınızda unlock, jailbreak varsa bunlar için geri dönüş olmayabilir.

Şimdi hazırsak başlayalım.


1. Öncelikle vereceğim linkten, cihazınıza uygun iOS6 firmware'sini indirmeniz gerekiyor. 

Bu link üzerinden cihazınıza uygun fw dosyasını indirebilirsiniz.


Cihazımın model numarası nedir? Sorusuna cevap için bu linki inceleyebilirsiniz. Apple'ın kendi  websitesidir. Model numarası cihazınızın arkasında yer alır.




2. Sonrasında cihazımızı DFU(Device Firmware Update) yani aygıt yazılım/sistem güncellemesi moduna almamız gerekiyor. Bu işlem eskiden daha karmaşık gibi gözüküyordu. 7 saniye şu tuşa bas 5 saniye şuna bas derken epey karışıktı. 


Bu işleme başlamadan önce usb kablomuzu itunes kurulu bilgisayara bağlıyoruz.

3. Home(ana ekran) tuşu ile beraber kilit tuşuna basılı tutuyoruz. Ekran kararınca elimizi kilit tuşundan çekiyoruz ve home tuşuna basmaya devam ediyoruz. Ekranda elma simgesinin ardından aşağıdaki simge çıkacak.



4. Sonrasında itunes üzerinde iphone kurtarma modunda bir cihaz buldu ibaresi yer alacak. iTunes ekranından mac bilgisayarlar için "alt/option" tuşu ile "Geri Yükle", windows bilgisayarlar icin "shift" ve "Geri Yükle" kombinasyonunu kullaniyoruz. Sonra indirdiğimiz FW dosyasını itunes'a tanıtmalıyız.

Sırasıyla aşağıdaki adımları izlemelisiniz.





Artık yüklemeyi dilerseniz cihazınızın ekranından dilerseniz itunes ekranından takip edebilirsiniz.

Tüm bu yüklemeleri yaptıktan sonra cihazınızı ilk aldığınızdaki kurulum ekranı gelecek. Bu ekrandan dilerseniz itunes yedeğinizi dilerseniz icloud yedeğinizi yükleyebilirsiniz. iOS 7 ile birlikte itunes yedeği almışsanız sistem dosyaları uyumlu olmayabilir. Ben icloud yedeğinden geri yüklemeyi seçtim. Bunun sonucunda uygulamalar otomatik olarak geri yüklenecektir. Bu biraz zaman alabilir.


























4 yorum:

  1. Benim telin sürümü 6.1.3 jb olmadığı için düşürmek istiyorum dediğiniz bu yöntemle bunu yapabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yöntem ios 7'nin beta zamanından kalma bir yöntem. Shsh kaydı olmadan sanırım dönüş yapamazsınız. JB işleriyle uğraşmayalı 3 sene kadar olduğu için bu soruya tam anlamıyla yanıt olamayacağım.

      Sil
  2. peki hocam benim beta sürümü değil fakat shs kaydı var. Bu şekilde olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shsh kaydi varsa olabilir diye dusunuyorum lakin soyledigim gibi bu islerle ugrasmayali epey oldu. Forumdonanim'da jb ana konusundan daha iyu yardim alabilirsiniz.

      Sil