3 Eylül 2013 Salı

Yolculuğa Çıkmadan Önce Yüklenmesi Gereken Uygulamalar

Merhaba arkadaşlar 1 aylık Çin yolculuğumdan yeni döndüm. Bu süre zarfında bazı ios uygulamaları bana çok yardımcı oldu. Bende düşündüm ve yolculuğa çıkmadan önce yüklenmesi gereken uygulamalar adlı bir yazı yazmaya karar verdim. Umuyorum ki yardımcı olur.



1. Google Maps

Önceliğimi tabiki "Google Maps"ten yana kullanıyorum. Hoş, hala Türkiye App Store'da bulunmuyor olsa da, Amerika App Store üzerinden ücretsiz şekilde indirebilirsiniz. Bu konu hakkında internette çok fazla kaynak var, blogumun asıl amacı uygulama tavsiyelerinde bulunmak olduğu için Amerika App Store'a geçiş gibi bir yazmadım. Ama soru soranlar olursa Amerika app store hesabını açmaya dair bir yazı paylaşabilirim. 

Örneğin ben Çin'de konakladığım evi iğneleyip favorilere eklemiştim. Dışarı çıktığımda yolu bulamazsam diye :) Ayrıca bir haftasonu kendi başıma Dongmen'e gitmeye karar verdiğimde Google Maps bana çok yardımcı olmuştu.



Google bu işin ehli. Kaybolmadan götürdü beni her yere.


Arayüz çok sade ve basit olduğundan kullanım hakkında açıklama yapmayacağım. Uygulamanın dezavantajı internete gerek duyuyor olması. Ama ben offline çalışan navigasyon uygulamalarına pek güvenmiyorum.

Uygulamanın amerika app store linkine aşağıdan ulaşabilirsiniz.





2. Booking.com

Daha gitmeden otel rezervasyonlarını yaptırmak isteyen ve uygun fiyatlardan yararlanmak istiyorsanız bu uygulamayı tavsiye ederim. Son gün Hong Kong'ta kalmam gerektiğinden dolayı bende bu uygulama ile Hong Kong'ta otel arayışına koyuldum. Havaalanına, şehir merkezine, alışveriş merkezlerine yakınlığına gözatabilir, diğer insanların yaptığı yorumları okuyarak en iyi oteli bulabilirsiniz. 


Bulunduğunuz yer civarında ya da şehir ismiyle arama yapabilirsiniz.


"Filtrele" seçeneği ile aramalarınızı daraltabilirsiniz. Fiyat, yıldız sayısı gibi seçenekleri belirleyerek aramanızı daha aza indirebilirsiniz.



Ben The Harbourview otelinde kaldım. Aşağıda göreceğiniz üzere otelin önemli noktalara olan uzaklığından bahsediliyor. Kullanıcı yorumları doğrultusunda puanlamayı da görebilirsiniz.


Uygulama üzerinden otele ait kullanıcı yorumlarına da ulaşabilirsiniz. İnsanlara birşeyi beğendirmek gerçekten zor. Ben otelden genel anlamda memnundum lakin fiyatı kalitesine göre yüksekti. İnternetin saati 40HK$. yanlış hatırlamıyorsam 24 saati 300HK$'ydı. Ama otelin tam önünde PCCW operatörüne ait ücretsiz wifi noktası bulunuyor :D turistler için 24 saat ücretsiz.


Uygulamanın daha bir çok özelliği mevcut. Oda ayırtmada kredi kartı bilgilerinizi girmeniz gerekiyor. Revizyon amaçlı sanıyorum. Herhangi bir komisyon ücreti almıyor, gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.



3. Foursquare

Çoğu insan bu uygulamayı yer bildirimi yapmak için kullansa da, bu uygulama çevredeki restoranları, alışveriş merkezlerini, görülmesi gereken yerleri bizlere sunuyor. Uygulamada yer oluşturma olayını insanlar yaptığı için çok geniş bir kütüphaneye sahip. Tabi insanlar saçma yerlerde oluşturabiliyor :)

Aşağıda ekran alıntısında da göreceğiniz gibi yakındaki restoranlara, barlara, publara, kafelere göz atabilirsiniz.


Dilerseniz aranacak kelimeyi kendiniz de girebilirsiniz.


Görülmesi gereken yerlere göz atarak tarihi ve turistik mekanlara gidebilirsiniz.


Sağ üstte bulunan "Get Directions" butonuna tıklayarak harita üzerinden konum bilgileri alabilirsiniz.


İnsanların yorumlarını okuyarak, bilgi sahibi olabilirsiniz.



4. Google Translate

Çin'de herkes İngilizce bilmiyor. Bu uygulama da bana en çok yardımcı olanlar arasındaydı. Birgün bira almaya gittiğimde alışveriş merkezinde biranın yerini bulamadım ve ekrana sadece "Beer" yazdım o da Çinceye çevirdi. Ordaki kadına sordum kadın gülümseyerek "Good" dedi ve bira reyonunun yerini gösterdi :)  Hayatı basite indirgeyen bir uygulama. Hala iphone 5 desteği gelmemiş olsa da iş görüyor.

Çok basit bir kullanımı var. Sadece dilleri seçiyor ve çevirmek istediğiniz cümle ya da kelimeyi kutucuğa yazıyorsunuz. Gerisi onda :) 


Çeviri yaparken internete ihtiyaç duyuyor olması bir dezavantaj.

Ekranı yan çevirdiğinizde çeviri büyük şekilde ekranda yer alıyor. Bunu  yapmadan önce düşey yöne kilidin kapalı olduğundan emin olun :)





Şahsen bu 4 uygulama benim işimi gördü. Onun dışında sizlerinde aklına gelenler olursa lütfen yorum olarak belirtin.





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder